• 0532 436 69 66
  • info@aslitufan.com.tr

Bayramda Beslenme

Ramazan ayının sonuna gelinmesi ve bayram nedeni ile normal yeme düzenine geçilirken, tüketilen besin miktarında artma eğilimi görülür. Geleneksel bayram ikramları (çikolata, baklava vb) kan şekerini hızla yükselten, enerji içeriği yüksek gıdalardır. Bu gıdaları bayramda birdenbire sık tüketmek sindirim sistemi problemlerine ve kan şekerinin hızlı yükselmesine neden olarak çeşitli rahatsızlıklara yol açabilir. Bu nedenle bayram ziyaretlerinde sunulan ikramlara dikkat edilmeli, aşırıya kaçılmamalı, yeterli ve dengeli beslenme ilkeleri ihmal edilmemelidir. Ramazan ayının sonlanması ile beraber tüketilecek yiyeceklerin miktarını aniden arttırmayınız yavaş yavaş normal beslenmeye geçiş yapınız. Öğün aralarını en az 2 en fazla 4-5 saat olacak şekilde düzenleyiniz. Bayram sabahı hafif bir kahvaltı ile güne başlanmalıdır. Kahvaltıda kızartılmış besinler yenilmemelidir. Bayram ziyaretlerinde geleneksel olarak tatlı ikramı olacağından kahvaltıda şeker, bal gibi tatlı besinlerin bulundurulmaması yararlı olacaktır. Domates, salatalık, maydanoz, taze biber gibi çiğ sebzeler bolca tüketilmeli, az yağlı peynir ve haşlanmış yumurta tercih edilmelidir. Sucuk, salam, sosis gibi yağlı besinlerden ve hamur işi gıdalardan sakınılmalıdır. Ekmek olarak tam buğday ekmeği tercih edilmesi kan şekerini kontrol altında tutar ve tokluk hissi verir. Özellikle bayramda tatlı tüketimi çok isteniyorsa hamurlu, şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlılar ya da dondurma küçük porsiyonlar halinde tercih edilmelidir. Ramazan ayı boyunca su ve sıvı tüketimin azalmasından dolayı vücutta oluşabilen sıvı kaybının yerine konması için günde en az 2,5-3 litre su içilmelidir. Tüm bireyler özellikle de yaşlı ve tansiyon hastaları gün boyu çay, kahve gibi kafein içeriği yüksek içecekleri fazla miktarda tüketmemelidirler. Ramazan ayı boyunca enerji harcamamak için azaltılan fiziksel aktivitenin bu dönemin sonlanmasıyla birlikte arttırılması oldukça önemlidir. Mümkün olduğunca bayram ziyaretlerine yürüyerek gidilmesi tercih edilmelidir. Özellikle fiziksel aktivitenin arttırılması adına haftada 3-4 gün 45-60 dakikalık orta şiddette fiziksel aktivite yapılmalıdır.

aslitufan

Diyetisyen Aslı Tufan; Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü’nden 97 yılında “Diyetisyen” ünvanı ile başarıyla mezun oldu. Aynı sene içerisinde Nutra Slim America’s Weight Loss Center Gayrettepe Şubesi’nin kurucu ve yönetici diyetisyeni olarak 1 yıl süresince obezite tedavisinde çalıştı. 98’de aynı zayıflama merkezinin İzmit şubesi’ne geçiş yaptı. 1 yıla yakın bir süre çalıştıktan sonra, Kocaeli Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi’nde klinik, poliklinik ve kurum diyetisyeni olarak görev yaptı. Edindiği bilgi birikimi ve tecrübe ile 2000 yılında “Nutra Center Beslenme Eğitim ve Danışmanlık Merkezi”ni kurarak danışmanlık hizmeti veren Aslı Tufan, yenilikçi ve kişiye özel programlar ile 2018 yılı itibariyle ofisinde Diyetisyen Aslı Tufan ismiyle devam etmektedir. Üniversite eğitimi ve çalışma hayatı boyunca ulusal ve uluslararası sayısız kongre, sempozyum, panel ve konferansa katılan Dyt.Aslı Tufan böylece, uzun soluklu tecrübesini yeni ve farklı uygulamalarla sentezlemekte ve danışanlarına sunmaktadır. Türkiye Diyetisyenler Derneği ve Türkiye Obezite Araştırma Derneği üyesi olan Dyt.Aslı Tufan’ın amacı; yeterli ve dengeli beslenme ile insanları sağlıklarına kavuşturmak, mevcut sağlıklarını korumak ve bunları başarmanın kolay ve keyifli yollarını danışanlarına öğreterek yaşam biçimi haline getirmelerini sağlamaktır.

Mesajınızı bırakın